alexenanouk.reismee.nl

Australie

Hallo lieve familie en vrienden,

Hierbij weer een update over onze mooie reis, deze keer vanuit Australië!

Sydney

Sydney is een bijzonder mooie stad die veel te bieden heeft. Wij hebben de nabijgelegen Blue Mountains bezocht, mooie stranden gezien en veel wandelingen gemaakt. Wij moesten wel even wennen aan de prijzen hier, zeker na de relatief goedkope reis door Azië. Zo hebben we op de eerste avond in Sydney meer dan 100 dollar uitgegeven voor 2 hoofdgerechten met water. In Azië hadden we voor dit geld zeker 1 week uitgebreid kunnen eten, haha. Toch is Sydney zeker de moeite waard!! Hier hebben we ook voor het eerst kennis gemaakt met de schattige koala’s en de rode kangoeroes! Heel bijzonder om deze beesten te voeren en te knuffelen .

Oostkust

Vanuit Sydney zijn we naar Airlie Beach gevlogen. Dit is een mooi plekje en een goede uitvalsbasis voor de Whitsunday Islands. Wij hebben 3 nachten op een leuke camping geslapen waar elke dag om 4 uur wilde vogels werden gevoerd ?. Uiteraard hebben we ook de Whitsunday Islands bezocht middels twee leuke boottours. De eerste tour was op een zeilboot, met veel Nederlanders aan boord. Wij hebben op 2 verschillende plekken gesnorkeld en veel kleurrijke vissen en schildpadden gezien! De tweede tour was op een speedboot. Wat deze tour heel bijzonder maakte was het voeren van de vissen waardoor er enorm veel en vooral ook grote vissen om je heen zwommen. Hier moest je wel even aan wennen haha, de vissen waren helemaal niet bang voor je en zwommen gewoon tegen je aan. Tijdens deze tour hebben wij ook de bekende Whitehaven Beach bezocht. Wij hebben werkelijk nog nooit zo een mooi, wit strand gezien. Het zand voelde aan als poedersuiker.

Met de zogenaamde Greyhound Bus zijn wij vervolgens verder noordelijk naar Townsville gereden. Vanuit hier hebben wij Magnetic Island bezocht. Ook hier was het weer mogelijk om met koala’s te knuffelen. Dat hebben we ons natuurlijk niet laten ontgaan . Uiteindelijk zijn wij verder naar Cairns gereden waar wij een aantal leuke tours hebben gedaan. Zo hebben wij een foodtour door de Atherton Tablelands geboekt, zijn we naar het mooie plekje Port Douglas gereden, hebben wij een krokodillenfarm bezocht en hebben wij een boottour naar het Great Barrier Reef gedaan. Deze laatste tour was echter minder geslaagd; het was stormachtig weer en het regende bijna continu. Door de ruwe zee was ook het snorkelen en het varen minder leuk.

Outback

Doordat de piloot ziek was ging onze vlucht van Cairns naar Alice Springs helaas niet door. Na een omweg via Darwin en met ruim 7 uur vertraging zijn wij eindelijk op onze eindbestemming aangekomen. De volgende ochtend werden wij om half 6 bij ons hotel opgehaald voor een driedaagse tour door de Outback. Wij hebben veel wandelingen gemaakt waarbij wij de Uluru, de Kata Tjuta en de Kings Canyon hebben gezien. Ook hebben wij kennis kunnen maken met de gewoontes en tradities van de Aboriginals. Tijdens de eerste nacht van de tour hebben wij onder de sterrenhemel geslapen, in een zogenaamde swag. Heel bijzonder! De tweede nacht hebben wij echter voor een tent gekozen omdat ons werd verteld dat er veel dingo’s in de buurt leven die heel nieuwsgierig zijn . De kamelenrit was een mooie afsluiting van deze geweldige tour!

Adelaide – Melbourne

In Adelaide hebben wij Winnie en haar kinderen bezocht waar we 2 nachtjes bleven slapen. De familie heeft ons heel hartelijk ontvangen en samen hebben we het erg gezellig gehad, met kookwedstrijden, spelletjes, basketbal wedstrijden etc. Natuurlijk mocht ook een stadstour niet ontbreken, thanks again Joshua for the great tour through Adelaide!! Vanuit Adelaide hebben wij een auto gehuurd en zijn we in eerste instantie naar Coonawarra gereden, een groot wijngebied. Wij zijn hier meerdere dagen gebleven en hebben heeeeel veel wijnproeverijen gedaan. Lekker! Vervolgens zijn wij via een aantal leuke kustdorpjes naar de bekende Great Ocean Road gereden. Het auto rijden zelf was gelukkig geen probleem, het links rijden zat er snel in. De Great Ocean Road was natuurlijk fantastisch, ook al speelde het weer niet altijd mee. Mooie, indrukwekkende rotsformaties! Je kunt bijna elke 5 minuten stoppen en iets leuks zien of leuke wandelingen maken. Voordat we Melbourne hebben bezocht hebben wij eerst nog een uitstapje naar Phillip Island gemaakt. De absolute highlight was het zien van de Pinguïn Parade vlak na zonsondergang, waarbij honderden pinguïns de zee uitkwamen en via het strand hun nestjes opzochten. De pinguïns waren soms maar een halve meter van je verwijderd, je kon ze bijna aanraken. Melbourne zelf was weer een grote, levendige stad. Hier hebben wij een beetje gewinkeld en de mooie Botanische Tuin bewonderd.

De tijd in Australië ging razend snel voorbij. Wij hebben in de tussentijd genoten van de vele leuke reacties op onze blog, waarvoor dank! Het is niet uit te sluiten dat wij ooit een keer terug komen naar Australië aangezien wij het hier erg naar onze zin hadden. Maar nu eerst: Nieuw-Zeeland!

Liefs, Alex & Anouk

Arianne

Hallo Anouk en Alex,
Wat leuk om jullie reis zo te kunnen volgen. Wat een prachtige reis! Inmiddels zijn jullie in Nieuw Zeeland. Ik ben benieuwd naar de volgende blog! Veel plezier gewenst,
Groetjes Arianne

stijn

Australie lijkt me ook echt geniaal!
Slim ook om eerst naar Azie te gaan, dan is t daarna natuurlijk helemaal prachtig in Australie ;)
Wie is Winnie?! Veel plezier in Nieuw-Zeeland!